fredag 27 december 2013

God fortsättning

Hej på er vänner och god fortsättning på julen!

Tänk vad tiden går.... 

Tack för att ni fortsätter komma hit på besök, trots att jag varit frånvarande ett tag. Ibland händer det mycket i livet och man får släppa taget om en del ......

Det har varit en blandad kompott av både roligheter och tråkigheter sedan jag sist skrev, men det är ju det som kallas livet. Som Mia Törnblom säger "det gäller att fylla på må-bra kontot, så man orkar att göra större uttag ibland".
Det har varit en del stora uttag på sistone, så här är lite av det som fyllt på kontot under tiden:

En väninna och jag har hjälpt sonen fixa sin lägenhet innan försäljning, det var riktigt kul!



Har även varit med och "modellat" för ett lokalt bostadsbolag, jättespännande att se hur det går till. 
Vi får väl se resultatet när byggskyltarna kommer upp.




Har också fått det glädjande beskedet att jag blivit antagen till Svenska Konstnärsförbundet
och
dessutom en inbjudan att ställa ut på Österlen i vår 
- närmare bestämt i Kivik, det ser jag verkligen fram emot!
Återkommer med mer information framöver!

Julen firar vi traditionsenligt här hemma, med alla våra barn och deras respektive. Det är så roligt att kunna samla alla familjerna samtidigt. Det blir både uppesittarkväll och grötfrukost med mandeljakt (den som får mandeln får vara tomte) Till julbordet ansluter även föräldrar och syskon med ungdomar sedan blir det Kalle Anka och .... godis!
Mys och umgänge!

 

 

Att få ta fram de handbroderade servetterna och julduka 
ger mig julstämning.

 

Färska tulpaner - är en av mina favoritblommor


När man klär granen finns det många kära minnen



Sedan får man njuta av ledigheten i hemmets lugna vrå!


Samla tankar och börja tänka på det nya året som närmar sig med stormsteg. 
Vad ska man hitta på för spännande?

Må så gott kära vänner!
En stor JULKRAM och ett Gott nytt år önskar jag er alla!
Pernilla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar