måndag 23 april 2012

Måleri - fotografi

Maken fyller år och han firar sin födelsedag i Norge på en workshop med naturfotografen Brutus Östling.

Att sova ute i gömsle så här års är tydligen en upplevelse, när natten bjuder på minusgrader (själv föredrar jag min varma goa säng).

Att få vandra i skogen eller vid vatten och njuta av naturens alla årstider, är en jätteskön avkoppling som vi försöker unna oss så ofta vi kan, året om. Naturen finns ju straxt runt knuten och på en liten stund är vi i skogen eller vid något vatten.

http://www.guste.fotosidan.se/

Vi arbetar med olika uttryck (måleri-fotografi) och har börjat fundera på att "blanda" våra tekniker och skapa gemensamma bilder. Det ska bli spännande att se vad det leder till! Vi är båda med i Mjölbys Konstrunda i augusti och ska dessutom ha en gemensam utställning i november på biblioteket i Skänninge, då kanske vi har hunnit få till något!

Nu längtar jag efter att mannen ska komma hem, det är så tomt när han inte är här, tänk vad man saknar varandra - och det är väl himla bra! För då blir det fest när han kommer hem, med god mat och dryck - och dessutom ett och annat paket den här gången...... och så ser jag fram emot att få se bilderna, det tar väl några dagar, men snart kommer de nog upp på hans hemsida.

Mot köket - för nu är jag hungrig - det får nog bli potatismos och kotletter ikväll - vad man blir sugen på vanlig hederlig husmanskost ibland!

Samtidigt får jag lyssna på Mjölbys musikkår som tränar inför Valborg och 1 maj. Tänk att vi får ha en alldeles egen livs levande musikkår som går förbi och spelar hos oss!


Ha det gott vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar