torsdag 6 juni 2013

Presidentskifte och Sveriges Nationaldag

Igår var det min sista dag som President i Rotaryklubben Mjölby Högby - numera är jag Past President. Det var allt lite vemodigt att lämna "medaljen" vidare till Michael som har ett roligt Presidentår framför sig. 

Mycket jobb blir det - men sååå kul att få göra en ideell insats när det gäller välgörenhet samtidigt som man har trevligt med vänner!

Det här är Rotary:


Vi har det senaste året delat ut många pengar till olika välgörande ändamål och även haft glädjen att få dela ut stipendier till ungdomar

Det har varit allt från brunnar och flickhem i Kenya till Polio Plus, olika Rotaryprojekt och här hemma lokalt har vi bl a delat ut stipendier, bidrag till Diakoni, Ria, Kvinnojour och olika projekt för ungdomar. 

Det är med stolthet jag lämnar vidare till Michael och ser fram emot ännu ett kamrat-år i styrelsen och klubben.




 
Efter skiftet blev jag överraskad av mina kamrater med en 
Paul Harris Fellow utmärkelse
vilken ära! 
Tack snälla ni - den bär jag med stolthet!

Vi hade en fantastiskt trevlig kväll i Naturrum vid Tåkern, mingel, guidning, mat och många goda samtal och glada skratt! 
Ser med glädje tillbaka på mitt President-år och vi vet ju alla, att med ideell verksamhet gäller att alla ställer upp - och det har varit självklart för både styrelsen och övriga medlemmar - vilket gäng jag har fått företräda - 
Tack för förtroendet!
och 
Lycka till med ditt Presidentår Michael!

6 juni och Sveriges Nationaldag

Idag har det blivit en lugn dag och vi har såklart firat Sveriges Nationaldag!

Underbart väder och njutbar ledighet!

Vi har lyssnat på tal och manskör - sett ungdomar hålla dansuppvisning och lyssnat på fina tal!

När vi kom på sena eftermiddagen blev det bubbel och bakelse!


Passade perfekt med varandra!

Ikväll står mannen vid grillen och det blir mer gott att äta i kväll!

Livet ska ju va gött att leva!
Så Lev väl alla kära vänner!
Kram Pernilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar