tisdag 28 maj 2013

En mysig helg!

Det blev en otroligt lyckad dag på Omberg med matlagningsgänget!

Vi började med en guidad turEllen Keys Strand
något jag kan rekommendera å det varmaste!

Tyvärr glömde jag kameran hemma....

Sedan samlades vi vid Stocklycke Vandrarhem, innan vi började vår vandring mot Älvarums Udde på Omberg 
(ca 1,5 tim i varje riktning).

Matsäcken var packad och den här gången blev det en Muffuletta!
Urgott vill jag bara säga!

Det är ett fyllt bröd som verkligen gottar till sig!

Fylld med allt från Pesto till Parmaskinka, getost, italiensk salami, rödlök, ruccola, grillad paprika mm...




 Till efterrätt blev det smält Guldnogat, utrörd i Mascarpone och toppad med lite Konjak... 
mmmm Mamma mia vad gott!


Vi hade Supertur med vädret och var ute hela dagen/kvällen!
En skönt sätt att umgås - att bara vara!

Att få sitta vid vågornas brus och njuta av solen, samtalen och skratten hör till Livets Goda!

Det får bli några bilder från min iPhone






Kom hem efter solnedgången och somnade gott på kvällen!


 Söndagen - Mors Dag!


Alltid mysigt när man ens älskade barn kommer hem!
Nu stundar en golfrunda med sonen o flickvän... hua, 
nu gäller det att ta av plasten på golfklubborna 
och sätta fart med träningen som legat nere i flera år.... hur ska det gå?

Tack älskade ungdomar - 
jag längtar och ser fram emot vår dag!


Ha det nu riktigt gott alla!
Kram Pernilla











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar