söndag 19 maj 2013

Rekognosering på Omberg

Vårt matlagningsgäng har snart träff igen och i går var vi som håller i träffen och "rekade" på Omberg 

Vilken fin dag vi fick!


Det blev en kuperad vandring längs Östgötaleden, som gick både uppåt och neråt 
- kära nån så mycket frisk luft vi fick!


Vissa delar var väldigt branta, så vi har lagt om turen lite grann inför träffen, det var väldigt bra att vi fick till en "provtur"!


 Att få flera timmar ute i naturen, med de skirt gröna träden och mattor av vackra vårblommor är en 
"Lisa för själen"

Underbart, soligt vårväder och goda vänner därtill,
mmmmm... så gott man kan ha det!

Dagen kommer vi börja med en guidad tur på 

Det är ett underbart ställe, att få vandra runt i hennes hem och höra hennes historia är något jag varmt kan rekommendera!

Nu är vi redo för träffen!

Lite "piff" hann jag också med hemma igår, nu börjar alla resor mellan hemmet och handelsträdgården för att få in våren och sommaren!


 

Så härligt att kunna få in in både kryddor och blommor på glasverandan!

I går blev det Physalis och Basilika
Det doftar så gott!

Blommorna som jag tänkt ha på verandan hamnade i urnor i trädgården...

Idag blir det till att njuta av en dag 
hemma i ateljén!
Inspirerad av gårdagens utflykt.

Samtidigt går jag här och klurar på om jag inte skulle ta och sy, fixa och inreda "loggian" på övervåningen med den Carl Larsson insperarade möbeln....
Vi får väl se vad som händer och fötter!

Ha det gott go vänner!
Kram Pernilla 








1 kommentar:

  1. Som alltid härligt att läsa och inspireras av allt det vackra du gör, målar och skapar! Tack!

    Nu är förhoppningsvis jag också igång igen.. efter en lång vinterdvala! Kram Maria

    SvaraRadera