torsdag 5 juli 2012

En dag i ateljé Lövbacka

Att ha en pensel som "flödar" är en underbar känsla!

Ibland känner man hur det bara flyter och blir bra när man står vid staffliet för att nästa gång inte få något bra på duken eller pappret. Men det är väl det som är tjusningen - hade ju inte varit kul om det alltid var lätt.

Med anledning av utställningen på Kisa bibliotek med 8 Damer kommer här några bilder från min ateljé på mina senaste tavlor. 2 av dom är med på utställningen, de andra kommer även visas under







Har haft en kruk-period och dessutom hamnar jag gärna i de röda färgernas land just nu.

Det är lustigt det där - när man är mitt i skapandet tänker man inte så mycket på det, utan när man backar ett par steg och betraktar inser man hur vissa tavlor hänger ihop.

Förbereder oss inför Mjölbys konstrunda för fullt just nu.

Planerar vad vi ska ha, hur vi ska hänga osv.... ja just det vi - maken ställer ut sina fantastiska fotografier också!

Här kan ni se hans fantastiska fotografier!

Nu är det dags att inta min ateljé igen för lite skapande -
kom gärna och hälsa på!


Ha en fin dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar