lördag 28 juli 2012

Loppisfynd

Har gjort en liten loppistur.....

Hittade en jättevacker kristallskål på fot, som kommer passa perfekt till blomsterarrangemang, dessutom en liten venetiansk bricka i rött och guld
(har tidigare en lite större efter min älskade farmor som går i ljust grönt, så de här blir fina tillsammans).

Sedan gjorde jag - enligt mig - ett riktigt fynd!
Ett par fina mocka skor - italienska och urvackra!

De gled på mina fötter som om de var sydda till mig och mockan var mjuk som en handske!


Jag som är skotokig kunde inte motstå dessa italien-designade skor.


Undrar just hur gamla de kan vara?

Det var säkert en investering på sin tid, säkert till något speciellt tillfälle - kan det har varit någon fest?

Jag får fortsätta fantisera!

Jag tänker mig i alla fall de här skorna till min hellånga vita grova linnekjol med vackra vita broderier.


Ha det gott kära vänner!

Kram Pernilla

21 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, de bara passade perfekt, har aldrig tidigare köpt sådant på loppis - så det var en ny erfarenhet :) som jag gärna fortsätter med. Kramar

      Radera
  2. Svar
    1. Visst är det :) är lite lycklig faktiskt! Kram

      Radera
  3. Visst är det roligt att fantisera om sina loppisfynd! Det har blivit lite dåligt med loppisar i år, men idag var vi på ett par stycken. Jag köpte ett fint porslinsfat, blått och vitt som jag älskar :)

    Ha det bra,
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh va kul! Man blir så himla nöjd när det händer :) Ha det gott! Kram Pernilla

      Radera
  4. Häftigt att hitta sådana skor. De verkar som om det var meningen att du skulle ha dem. Kram Pia och du..vad kul att du tittade in hos mig. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så känner man ibland, har aldrig köpt skor så där förut, såg dom, gillade dom och de bara slank på..... Tror också det var meningen. Kram

      Radera
  5. Så härligt att loppisfynda!!!
    Ha det gott
    Kram
    AC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, verkligen - när det blir så himla bra :) Kram Pernilla

      Radera
  6. Häääääääääärligt med loppis!! Och vilka supercharmiga skor, jättefina!!! Jag har också varit på loppis idag och fyndat lite - kul att hitta sådant som inte är dussinvara:)))

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något speciellt och man har allt sina funderingar på var de funnits förut osv.... Härligt är det! Kram Pernilla

      Radera
  7. Hej!
    Kul att du hittade till min blogg, så jag kunde hitta till din :) tack för din fina kommentar hos mig :D
    Vad trevligt att du hittade så fina skor, jätteläckra.
    Vintagekläder är ju bara så läckert, miljövänligt och vackert.
    Där hade du tur :)
    Ha en fin fortsatt helg.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh va kul det var! Ska nog söka mer framöver, fick lite blodad tand... :)Ha det gott du med! Kram Pernilla

      Radera
  8. Skorna är ett fynd, så fina och klassiska.
    Grattis till ett toppenköp.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack AnnaMaria - kändes som ett fynd! Kram Pernilla

      Radera
  9. Vilka fynd du har gjort!
    Kul!!

    Hoppas du har en mysig söndag!

    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica :) Det är så himla kul ibland! Ha den fin dag du med! Kram Pernilla

      Radera
  10. Skorna var ju så läckra!!
    Ett fynd minsann.

    Ha en härlig, härlig vecka/Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så himla nöjd Hannis :) Ibland blir man riktigt lyckig över fynd! Ha en toppenvecka du med! Kram Pernilla

      Radera
  11. Åh, vilka skor!! Vrålsnygga! Grattis till det fina fyndet.

    SvaraRadera