måndag 14 januari 2013

Det var en gång en provdocka

Efter en helg på Boman's i Trosa blev jag så inspirerad av den vackra och personliga miljön, att det fick bli en golvlampa av en provdocka när vi kom hem.


 Bilderna har jag lånat från Bomans hemsida.


Här trivdes vi bra!

 Hittade en röd provdocka och började med att köpa en bredbrättad hatt, om jag sedan tog med till en gardinaffär, där man kan beställa stommar till lampskärmar. Vi specialritade den och det blev perfekt till hatten. Elen monterades, min gamla svarta långkjol och ett svart halsband passade också bra tycker jag.

Och vips - så hade vi en golvlampa!


Undrar just om det behövs en vår-hatt framöver?

Den ska i alla fall få en fin svart sjal i chiffong som jag har här hemma.

Ha det gott god vänner!
Kram Pernilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar