söndag 13 januari 2013

Livet ska vara "värt"....

Vi har haft en härlig vecka i Skåne!
Tillbaka på jobbet och känner mig helt utvilad - sååå skönt! 
Är lyckligt lottad som kan kombinera mitt "vanligt" arbete där jag arbetar inom ekonomi, med min längtan efter att skapa och ha tid med konsten. Känns så skönt att man ser fram emot att börja jobba, när semestern börjar gå mot sitt slut.

Så har det inte alltid varit, jag har numera valt ett annat liv att leva än tidigare. 

Livet går helt enkelt för fort..... och i mitt tidigare arbetsliv saknade möjligheten att hinna med konsten och mycket annat som jag trivdes med att göra. Jag var mitt i karriären och arbetade jämnt, trivdes på jobbet och med mina fina arbetskamrater, men ändå var det något som saknades.

Sa ofta att "det ska jag göra när jag blir pensionär"... Men när vi varit på 6-8 begravningar på ett år (både av ålder och sjukdom), började jag känna att jag måste göra något här och nu, om jag ska hinna med lite av det jag vill göra.

Det blev så småningom en 2-årig konstnärsutbildning. 
Visst var det många som höjde på ögenbrynen och undrade vad det skulle bli.... :)

Men idag är jag otroligt glad över att jag vågade förändra mitt liv så mycket!

Idag driver jag mitt eget företag, håller precis på att avsluta mitt första bokföringsår och är jättenöjd! Mitt mål är att ha en jämnvikt mellan ekonomiarbete och konst i företaget. Något som jag känner att jag lyckats bra med. Nu är det otroligt kul att jobba, samtidigt som jag njuter av att kunna pussla in utställningar och tid i ateljén här hemma, både med måleriet och att ta emot "grupper" som kan skapa i min atelje, både i måleri och grafik. 

Här har ni min ateljé Lövbacka

Det finns såklart fler idéer.... det gäller bara att ta ett steg i taget, låta saker och ting sätta sig och känna efter om det känns rätt, innan man tar nästa steg. 




Efter Skåne, fick jag smak på våren - det fick bli en bukett tulpaner, jag verkligen älskar tulpaner!!!

Livet ska vara "värt" att leva!

Kram på er alla! 

Pernilla

PS: idag har granen åkt ut på Tjugonda Knut!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar