lördag 16 februari 2013

Heldag i ateljén

Grundmålat några tavlor fixat och grejat!



  





 Och i eftermiddag var det extra mysigt när familjen kom och provade på grafik i ateljén! 
Skapat, fikat och bubblat, så mysigt att få vara tillsammans på det här sättet! 

Och vilka bilder det blev! 



Var så frusen idag - så det fick bli hood, fniss.....nävars, jag gick ett varv i trädgården, men jag förstår ungdomen, det var riktigt skönt :)

Kan meddela att tak-löken allt är lite grön!

Den Är på Gång..... våren alltså!

 

Nu blir det god mat och dryck, slappa i soffan, eventuellt lite mello, årets första för vår del... och imorgon är det dags för ytterligare en heldag i ateljén, då kanske någon av tavlorna blir färdig :)

    

8 kommentarer:

  1. Skönt med heldagar i ateljen. Då mår jag bäst. Men det blir lätt lite hackat och malet eftersom mina barn inte är så stora.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir skillnad när de är stora och jättemysigt att de kommer hem och är med :)

      Radera
  2. Men vilka fina tavlor du målar!v och ser att ni är duktiga med kameran också! Vilket par ni är!
    ha en skön söndag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så roligt att du tittar in på min sida.Tack för kommentar. Nu fick jag ju se dia fina tavlor och fina foton...Inspirerande.
    Ang min halsvärmare:Mönstret är Drops design. Det tar man ut gratis på nätet. Art.nr är 137-14.Jag har använt ett lingarn som jag redan hade och sen köpte jag till lite benvitt bommull/lin.Den var jätterolig att virka.
    Prova gärna.

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Ahhh, tack för tipset, nu blir det till att prova! Tack! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Men å så duktig du är och vad mysigt det lät med hela familjen i ateljén..;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Hej Pernilla!
    Tack för besöket hos mig, nu hittade ju jag till din fina blogg:)
    Låter mysigt med en dag i Ateljén med familjen!

    Kikar gärna in igen,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera